Forum www.klanap.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Mało znane uzbrojenie.

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.klanap.fora.pl Strona Główna » Historia Wojska Polskiego Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Mało znane uzbrojenie.
Autor Wiadomość
[AP]Mobil




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post Mało znane uzbrojenie.
Tu proponuję zamieszczać różne unikatowe uzbrojenie i prototypy które nie weszły do produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:18, 25 Mar 2008 Zobacz profil autora
JadPL




Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. Szczur) miał być superciężkim czołgiem przeznaczonym dla sił zbrojnych nazistowskich Niemiec. Zaprojektowany przez Kruppa w 1942 i zaaprobowany przez Adolfa Hitlera, został ostatecznie zarzucony na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.

Rozpoczęto budowę czołgu, ale nigdy jej nie dokończono. W planach miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm (zamontowane w wieżyczkach użytych także w pancernikach typu Scharnhorst), pojedyncze działo 128 mm, osiem działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa działka MG 151/15 kalibru 15 mm.

Ważący 1000 ton P-1000 Ratte byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus.

Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24 cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM lub osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy, aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu.

Podstawowym uzbrojeniem miały być dwa działa 280 mm w wieżyczkach z krążowników - jedna z wieżyczek została wyprodukowana przed ostatecznym zarzuceniem projektu, a następnie użyta w baterii dział nabrzeżnych w Norwegii.

W planach był także jeszcze większy projekt P-1500, również zarzucony we wczesnej fazie. Miała to być samobieżna wersja działa Schwerer Gustav (lub Dora) wyposażonego w armatę kalibru 800 mm.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:18, 27 Mar 2008 Zobacz profil autora
[AP]68pp




Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Drezyna pancerna Tatra
W listopadzie 1926 r. Polska zakupiła 6 kompletnych drezyn pancernych produkcji czechosłowackiej Tatry.Przyjęte do uzbrojenia Wojska Polskiego drezyny pancerne Tatra aktywnie użytkowane były głównie w końcu lat dwudziestych i na początku trzydziestych.W walkach w 1939r. drezyny te weszły w skład conajmniej dwóch pociągów pancernych. Dane techniczne - załoga; do 5 (3) ludzi,
wymiary[cm]; długość 355 (335), szerokość 175, wysokość 214, prześwit 14, rozstaw osi 150,
uzbrojenie; 2 karabiny maszynowe 7,92mm wz. 08 chłodzone płynem lub jeden z nich zastąpiony km. wz 25 chłodzonym powietrzem, pancerz; nitowany z płyt walcowanych o grubości - przód, boki i tył ok. 8 (5 - 8)mm, dno i góra 5mm, osiągi; moc jednostkowa mniejsza od 3,48 (3,2) KM/t, prędkość maksymalna 45km/h, zasięg do 700km.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 4:08, 29 Mar 2008 Zobacz profil autora
[AP]68pp




Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Moździerz kal. 310mm
Na polecenie Komitetu do Spraw Uzbrojenie i Sprzętu, Departament Uzbrojenie opracował 7 projektów konstrukcyjnych, z których wybrano do realizacji moździerz kalibru 310mm. Jago konstruktorem był inż. Edmund Rögla, Austriak czeskiego pochodzenie, który miał duże doświadczenie w projektowaniu ciężkiego sprzętu artyleryjskiego.Po wykonaniu szczegółowych rysunków konstrukcyjnych, elementy moździerza, których wykonanie w kraju było jeszcze wtedy niemożliwe, wykonała szwedzka firma Bofors, z którą podpisano w czerwcu 1937 r.15 lutego 1939 r. przeprowadzono próbne strzelanie z moździerza ustawionego na prowizorycznej podstawie. Miało ono na celu określenie cech balistycznych lufy oraz sprawdzenia maksymalnej i minimalnej prędkości początkowej pocisku. Maksymalną prędkość początkową pocisku, która według założeń miała wynosić 450 m/s, osiągnięto przy ładunku miotającym o masie 24,5kg. Prędkość początkowa minimalną 276 m/s osiągnięto przy ładunku 10,3kg prochu. Następnie badano celność moździerze, stwierdzając, że na odległości 14 km całkowite pole rozrzutu w głąb wynosi 47m, a całkowite pole rozrzutu wszerz - 14 m.Na 1 i 2 wrześnie Departament Uzbrojenia planował przeprowadzenie właściwych prób komisyjnych z moździerzem na poligonie w Zielonce, jednak ze względu na wybuch wojny nie przeprowadzono ich.Dane taktyczno - techniczne:
Kaliber - 310 mm,
Donośność wg. projektu -14 000m,
Masa pocisku pierwotnego - 417 kg.
Masa lanego trotylu w pocisku - 32 kg,
Masa moździerza na stanowisku bojowym wg wytycznych - 30,1t.
Maks. prędkość pocz. pocisku wg. wytycznych - 450 m/s.
Długość lufy - 4740mm,
Maks. Ciśnienie w lufie - 2600 kg/cm2 (260 MPa),
Zajmowanie i zwijanie stanowiska bojowego przy niewyszkolonej obsłudze - 2,5h.
Obsługa moździerza - 1 + 18 żołnierzy.[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:00, 30 Mar 2008 Zobacz profil autora
[AP]Mobil




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post PZInż 130
PZInż 130 był eksperymentalnym pojazdem powstałym na bazie brytyjskiego czołgu Vickers-Carden-Loyd Amphibian. Decyzję o rozpoczęciu prac projektowych nad tą konstrukcją podjęto po fiasku rozmów dotyczących zakupu brytyjskiego pojazdu. Głównym projektantem PZInż 130 był inż. Edward Habich. Nieuzbrojony prototyp czołgu był gotów w roku 1937, 2 października 1937 roku został przekazany na testy wojskowe. Podczas rozmaitych rajdów i prób przejechał około 3500 km bez poważnych usterek, zbierając pochlebne opinie ze względu na swoją prędkość i łatwość pokonywania przeszkód terenowych. Mimo to, w maju 1939 roku Sztab Główny podjął decyzję o nierozwijaniu idei czołgów pływających. Prototyp odesłano do Warsztatu Doświadczalnego w Ursusie. Jego dalsze losy są nieznane.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:23, 31 Mar 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.klanap.fora.pl Strona Główna » Historia Wojska Polskiego Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin